Jest rozpoznawalnym samochodem sportowym segmentu G. Jego głównymi cechami, które go wyróżniają już, od pierwszej generacji są małe rozmiary, młodzieżowy wygląd, lekkość i mały żwawy silnik. Był produkowany od 1996 roku. Pierwsze prototypy Elise-a ważyły jedynie 700 kg. Produkcja najnowszego Elise rozpoczęła się w 2011 i trwa do dziś.
Wygląd zewnętrzny i wewnętrzny
Sylwetka wszystkich trzech generacji nie różni się wiele. Każda zachowuje nowoczesny styl, co daje bardzo ciekawy efekt. Na pierwszy rzut oka różnią się przednim oświetleniem i kształtem wlotów powietrza. Kształt najnowszej wersji Lotusa Elise-a jest jeszcze bardziej aerodynamiczny. Na masce widać jedną parę świateł przednich (w starszych były 2 pary). Do samochodu mieszczą się 2 osoby. Wnętrze nie jest bogato wyposażone. Użytkownicy pojazdu narzekają również na niewygodne siedzenia i mało miejsca nad głową (auto ma nieco ponad metr wysokości).
Dane techniczne
Silnik jest umieszczony centralnie, pozwoli to na lepszą przyczepność i rozłożenie masy. Napęd jest przekazywany na tylną oś. Najnowszy Lotus Elise ma do wyboru dwie jednostki napędowe: 1.6 i 1.8. Druga z nich jest najmocniejszym motorem montowanym w tym modelu od początku jego produkcji. Ma on 220 KM (162 KW). Jest to czterocylindrowy silnik benzynowy. Jest w stanie rozpędzić tego małego roadster-a do 233 km/h. Waga bez obciążenia wynosi niecałe 900 kg, co daje możliwość przyspieszenia do pierwszej setki w 4,6 s. Spalanie w cyklu mieszanym nie przekracza 9 litrów na 100 kilometrów.