<strong>Jazda Toyota Celica Rally: Spojrzenie na jeden z najbardziej ikonicznych samochodów w historii</strong>

<strong>Jazda Toyota Celica Rally: Spojrzenie na jeden z najbardziej ikonicznych samochodów w historii</strong>
<strong>Jazda Toyota Celica Rally: Spojrzenie na jeden z najbardziej ikonicznych samochodów w historii</strong>

Jak zrobić samochód rajdowy? To nie jest takie proste jak się wydaje. Jak wszyscy wiemy, samochody rajdowe są zbudowane do jednej i tylko jednej rzeczy: atakowania ciasnych zakrętów z dużą prędkością. Oznacza to, że muszą być lekkie i zwinne, z idealną ilością przyczepności dostępną w każdym momencie. Innymi słowy, muszą być szybkie. Na szczęście inżynieria potrzebna do zbudowania skutecznego samochodu wyścigowego jest w dużej mierze taka sama u wielu producentów. Na przykład, aerodynamika jest tak samo ważna w samochodzie wyścigowym, jak i w rajdowym. Podobnie, prowadzenie jest równie ważne od pierwszego do ostatniego zakrętu. Zamiast próbować wynaleźć koło na nowo, większość producentów po prostu bierze to, co jest dla nich najlepsze i wprowadza to do swoich samochodów

Historia jazdy Toyoty Celica Rally

Historia Toyoty Celica sięga późnych lat 60-tych, kiedy to japoński gigant motoryzacyjny rozpoczął prace nad nowym samochodem sportowym, który miał konkurować z Mustangiem i Camaro. We wczesnych fazach rozwoju, Celica była znana jako C105/150. W 1969 roku projekt Celica został przejęty przez Centrum Techniczne Toyoty, a zespołem, który opracował Toyotę Celica, kierował Yoshihiko Saito. Na początku lat 70. projekt Celica był nadal w fazie eksperymentalnej, ale Toyota zdecydowała, że najlepiej będzie pójść na całość i rozpocząć prace nad nowym samochodem sportowym.

Inżynierowie Toyoty ciężko pracowali nad Celicą, dodając więcej mocy i poprawiając jej prowadzenie. Następnie Celica została wprowadzona na rynek w Japonii na początku 1974 roku i w Stanach Zjednoczonych w tym samym roku. Początkowa reakcja na Celicę była pozytywna i nie minęło wiele czasu, zanim Celica stała się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów sportowych Toyoty.

Więcej o jeździe Toyota Celica Rally przeczytasz na https://devil-cars.pl/jazda/toyota-celica-st-185-carlos-sainz

Doskonała jazda toyota celica rally i początki w wyścigach rajdowych

Samochód rajdowy Toyota Celica był wersją Celica zestrojoną w grupie B. Toyota rozpoczęła rozwój samochodu rajdowego, gdy dowiedziała się, że przepisy Grupy B wkrótce wejdą w życie. Celem było wyprodukowanie niezawodnego i wytrzymałego samochodu rajdowego, który mógłby konkurować z takimi modelami jak Ford Focus. Samochód rajdowy Toyota Celica, nazwany Celica G-II, został wprowadzony na rynek w 1992 roku. Pod karoserią inspirowaną rajdami, rajdowa Celica była pozbawionym wad samochodem drogowym.

Samochód rajdowy Celica został zbudowany na rozstawie osi 2500 mm (98,4 cala) i wykorzystywał silnik 2,0 l typu produkujący 300 koni mechanicznych. Silnik miał obniżony stopień sprężania, aby zwiększyć moc wyjściową. Samochód rajdowy Celica miał czas 0-96 km/h około 4 sekund i prędkość maksymalną około 265 km/h.